Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

ΡΟΔΟΝ ΤΟ ΑΜΑΡΑΝΤΟΝ- Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ

 
Κάποιος που ψαρεύει στην Πειραϊκή γύρω στα 1890 βρίσκει μια παλιά εικόνα ανάμεσα στα βράχια. Η εικόνα έχει ως θεματολογία κάτι που βρίσκουμε σχεδόν σε όλη την θεματολογία των ορθόδοξων εικόνων. Την Παναγία να κρατά τον Χριστό σε παιδική ηλικία. Όμως η συγκεκριμένη εικόνα έχει και κάτι άλλο. Η Παναγία ενώ με το αριστερό της χέρι κρατά τον μικρό Χριστό (ήδη Βασιλιά ντυμένο) στο δεξί της κρατά 3 ρόδα (λουλούδια). Το όλο σύνολο επίσης πλαισιώνεται από ρόδα (στην βάση της εικόνας). Το νέο της εικόνας που βρήκε ο ψαράς στην Πειραϊκή, εξαπλώνεται γρήγορα στην περιοχή.

Γιατί ρόδο;
Το λουλούδι που αποκτά ζωή μόλις μπει στο νερό και συμβολίζει την αθάνατη ψυχή. Σύμφωνα με την παράδοση η Παναγία ευλόγισε το φυτό αυτό στην διάρκεια της πορείας της από την Ναζαρέτ στην Αίγυπτο.
Ο Αρχικός ναός που δίνει στέγη στην εικόνα:
Η οικογένεια Κατσαρού, αποφασίζει να δώσει στέγη στην εικόνα και κατασκευάζει με δικά της έξοδα, ένα μικρό ιδιωτικό ναό που ονομάζει "Παναγία Ρόδον Αμάραντον".  Αυτό το ξωκκλήσι στην κυριολεξία έγινε σημείο προσκυνήματος για όλους τους κατοίκους της περιοχής. Οι πιστοί με τα χρόνια αυξάνονταν και ο μικρός ναός δεν μπορούσε να καλύψει πλέον τις ανάγκες της περιοχής. Για τους πειραιώτες όμως είναι περισσότερο γνωστή ως η Παναγίτσα.
Σήμερα μπορεί κάποιος να δει στον ίδιο χώρο έναν άλλο μικρό ναό σε αντικατάσταση του προγενέστερου (ιδιωτικό και αυτό) μέσα σε ένα μικρό στενάκι στην οδό Σπ. Δρίβα, ανάμεσα σε πολυκατοικίες και κοινόχρηστους χώρους που δυστυχώς εξαφανίζουν την ύπαρξή του.
 ΠΡΟΣΟΨΗ ΝΕΟΥ ΝΑΟΥ ΡΟΔΟΝ ΤΟ ΑΜΑΡΑΝΤΟΝ
Ο Νέος Ναός:
Τότε εμφανίστηκε η οικογένεια Κουτσοδόντη η οποία έκανε δωρεά ένα οικόπεδο, στο οποίο άρχισε να θεμελιώνεται ο νέος ναός.
Το 1973 ο Πειραιάς υπάγονταν ακόμα στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, η οποία αναγνώρισε αυτή τη νέα ενορία με το όνομα "Παναγία Ρόδον το Αμάραντον"

Ο Προστάτης των Συμιακών:
Το ισόγειο (αρχικό μέρος) του ναού μετονομάζεται σε "Ταξιάρχη Μιχαήλ της Σύμης" ώστε να τιμηθούν και οι Συμιακοί (εκ νήσου Σύμης) οι οποίοι μένουν στην περιοχή πέριξ του ναού. Άλλωστε όπως όλοι οι νησιώτες που μένουν στον Πειραιά και έχουν το ναό τους δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν και οι εκ Σύμης ορμώμενοι, που τιμούν τον δικό τους άγιο στις 9 Νοεμβρίου.

πηγή:pireorama